poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Jak wybrać najlepsze, ekologiczne środki czystości?


Ekologia i troska o środowisko- prawie każda firma sprzątająca podpisze się pod tymi pojęciami.  Na większości stron internetowych, należących do takich firm znajdziemy informację o tym, że dany podmiot korzysta z ekologicznych, biodegradowalnych produktów. Prawda nie zawsze wygląda tak różowo, ponieważ firmy nie wiedzą na co zwracać uwagę, i jak wybrać dobre, łagodne dla środowiska produkty.

Zanim założyłam Magentę, zainteresowałam się tematem i zgłębiłam go bardzo dokładnie ponieważ uważam, że nie ma nic ważniejszego niż zdrowie człowieka, i jego naturalnego środowiska. Chciałam być pewna, że produkty na których będę pracować są rzeczywiście przyjazne naturze, a nie tylko są tak reklamowane.

By wybrać dobry produkt należy kierować się następującymi kryteriami:

- SKŁADNIKI: Ważne, by produkty czyszczące, z których korzystamy miały jak najkrótszą listę składników, przy czym tylko kilka z nich powinno brzmieć niezrozumiale dla zwykłego człowieka, który nie interesuje się chemią. Im więcej naturalnych komponentów tym lepiej. Ta zasada dotyczy również kosmetyków, i jedzenia.
Nie wszystkie "zielone" produkty mają listy składników, ale warto używać takich, które nie ukrywają tego, co w nich jest bo dzięki temu mamy świadomość tego, że to czym czyścimy jest rzeczywiście ekologiczne. Nie dajmy się nabrać na hasła, jeśli zależy nam na zdrowiu i środowisku, wybierając środki czyszczące bądźmy trochę sceptyczni.

- OPAKOWANIE: Ekologiczne produkty powinny być zapakowane w pojemniki nadające się do recyklingu. Przecież producent, który troszczy się o środowisko, nie chce by jego chemia była wlana w opakowania które rozkładają się tysiące lat? Inną rzeczą jest zwrócenie uwagi na to, czy produkt jest skoncentrowany, i ile wody należy dolać by go rozcieńczyć. Ważne też by butelka była wielorazowego użytku, a wkłady do niej łatwo dostępne.

- CENA: Jeżeli produkt jest droższy od konkurencji warto dowiedzieć się dlaczego. Po co przepłacać? Jeżeli produkt jest drogi, warto sprawdzić skład i zastanowić się czy nie można zastąpić go czymś tańszym.

- OPINIE: Produkt czyszczący musi działać. Dlatego zanim wybierzemy się na zakupy, warto sprawdzić w Google czym sprzątają inni, jaki to ma skład i czy na pewno jest przyjazne środowisku. Produkt nie powinien być testowany na zwierzętach, na szczęście wielu producentów ekologicznych środków czystości przestrzega tej reguły.

Jeżeli szukasz firmy sprzątającej, która rzeczywiście dba o środowisko, zwróć uwagę na jakich środkach czyszczących pracuje. To najlepszy test, sprawdzający rzetelność i prawdomówność firmy, którą chcesz zatrudnić.

Szefostwo Magenty i pracownicy życzą dużo szczęścia w poszukiwaniu firmy, która bierze sobie do serca troskę o środowisko. Teraz kiedy wiesz na co zwracać uwagę, nie zostaniesz oszukany.


5 komentarzy:

  1. Ja czyściłem wszystko soda i octem do czasu kiedy znalazłem proekologiczne środki czystości. Po pierwsze nie uczulają mojego dziecka, co było dla nas priorytetem. Druga sprawa to uciążliwe "ciężkie" plamy które teraz usuwamy ekologicznie bez problemu dodając troszkę płynu UPC do prania-rewelacja! Zestaw płynów kupiłem w sklepie internetowym, po reklamie w telewizji. Jestem sceptykiem ale ten produkt zasługuję wg. mnie na pochwałę. Podaje link: http://www.natura24.pl/product/producerList/url/ecovariant/manual/1

    OdpowiedzUsuń
  2. Na dobrą sprawę faktycznie materiały higieniczne są bardzo ważne i ja również chętnie z nich korzystam. Muszę przyznać, że najczęściej zamawiam je z https://calde.pl/ bo wiem, że dostanę produkt najwyższej jakości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie bardzo pomocne porady, ale są prace, które lepiej zostawić profesjonalistom, a znaleźć ich sobie można np. tutaj https://www.e-pranie.pl/ . Firma sprzątająca może zająć się czyszczeniem sprzętów AGD, które raz na jakiś czas naprawdę tego potrzebują.

    OdpowiedzUsuń
  4. Długo szukałam takich środków czystości aż w końcu trafiłam na taki namiar https://www.inco.pl/dzialalnosci/domowe-srodki-czystosci . Przyjaciółka mówi, że z nich korzysta i jest bardzo zadowolona. Nie tylko są skuteczne, ale też mają fajny bezpieczny skład

    OdpowiedzUsuń
  5. Ekologia w środkach do sprzątania nabiera popularności wśród gospodyń domowych. Szeroką ofertę można znaleźć na https://chemialux.pl/, pochodzące z Niemiec lub Włoch są dobrej jakości i wydajne

    OdpowiedzUsuń