poniedziałek, 13 maja 2013

Magenta- firma społecznie odpowiedzialna


Biznes zaangażowany społecznie ciągle nie jest popularny w Polsce, szczególnie wśród firm
prywatnych, które za główny cel stawiają sobie osiągnięcie jak największego zysku, nie
zastanawiając się nad tym jak ich działalność wpływa na środowisko naturalne i otoczenie
społeczne.

Magenta powstała w 2012 roku, jako kontynuacja działającej w latach 2003-2011 firmy Best-
Service, prowadzonej przez Elizę Sosinowską.
Firma Best- Service przez cały okres swojego działania zajmowała się sprzątaniem osiedli, hal
oraz obiektów biurowych. Największym partnerem firmy było PSE-Centrum, które powierzyło
Best-Service utrzymanie czystości na następujących stacjach elektroenergetycznych:
- Stacja Rogowiec z/s w Kurnosie;
- Stacja Mory z/s w Warszawie;
- Stacja Mościska z/s w Warszawie;
- Stacja Miłosna w Sulejówku;
- Stacja Narew w Turośni Kościelnej;
- Stacja Janów w Łodzi;
- Stacja Trębaczew w Działoszynie.
Łączny metraż tych obiektów, o który dbała firma Best- Service przez pełne 8 lat, wynosił
32846,45 m2. Best- Service zatrudniało 10 osób, z czego 6 na umowę zlecenie i 4 osoby na
umowę o pracę.

Niestety, w związku z narastającymi problemami osobistymi w 2011 roku Eliza Sosinowska
została zmuszona by najpierw zawiesić a następnie zamknąć firmę.
Niecały rok później w głowie jej córki, Magdaleny Sosinowskiej, zrodził się pomysł założenia
Magenty, która miałaby być firmą odpowiedzialną społecznie. Idea wyrosła po kilku wizytach w
Ośrodku Pomocy Społecznej dzielnicy Warszawa-Bielany, i styczności z kobietami, które
doświadczyły przemocy w rodzinie. Rozmowy z kobietami, które często przez wiele lat żyły w
toksycznych związkach uświadomiła Elizie i Magdalenie, że często głównym argumentem
powstrzymującymi je od opuszczenia oprawcy jest brak pracy i wiary o własne siły. Wiele z tych
kobiet nigdy nie pracowało, albo pracowało bardzo krótko ponieważ po ślubie poświęciły swoje
plany i marzenia dla rodziny, przez co mąż stał się jedyną osobą zarabiającą pieniądze. To rodzi
lęk przed odejściem od męża i przed tym, że bez niego nie dadzą sobie rady w życiu. Właśnie by
pomóc takim osobom po przejściach powstała Magenta. Firma od początku skupia się na
zatrudnianiu kobiet, które znajdują się w ciężkiej sytuacji materialnej ponieważ postanowiły
opuścić swoich mężów- tyranów. Dzięki pracy mogą zdobyć doświadczenie zawodowe, zarabiają
na utrzymanie swoje i dzieci. Pracownicy Magenty doceniają to, że ktoś podał im rękę w trudnej
chwili, i bardzo szanują swoją pracę. Nie mają nałogów. W firmie panuje rodzinna atmosfera, i
twarde, jasne zasady. Każdy pracownik wie, że za niedopełnienie powierzonych mu obowiązków
czekają go konsekwencję. Takie sytuacje jednak się nie zdarzają, ponieważ każdy z nich wie, że
drugiej takiej szansy mogą nie otrzymać. Sprawia to, że usługi świadczone przez Magentę są na
najwyższym poziomie, a pracownicy charakteryzują się wyjątkową sumiennością i dokładnością.
Firma stawia sobie za cel by odpowiednio wynagradzać zatrudniane osoby za ich pracę. Na razie
na umowę zlecenie zatrudnione są trzy panie, ale każda z nich przy sprzyjających warunkach
może pracować na etat. Dodatkowo firma dysponuje siecią osób, chętnych w każdej chwili
pracować, a które często wykonują mniejsze zlecenia na umowę o dzieło. Do tej pory Magenta
nie ma żadnego zlecenia, które gwarantowałoby jej pracownikom etat, a dzięki elastycznemu
czasowi pracy może powierzyć swoim podopieczny kilka mniejszych zadań dzięki czemu zarabiają
godne pieniądze, oraz nie muszą martwić się o emeryturę czy leczenie.
Zarówno pracownicy jak i kierownictwo Magenty zdają sobie sprawę, że ich działalność ma
wpływ na środowisko naturalne. I biorą za to odpowiedzialność stwarzając troskę o środowisko
kolejnym wyznacznikiem swojej działalności. Firma wykorzystuje biodegradowalne środki
czystości, zamknięte w opakowaniach nadających się do recyklingu, oraz starają się obniżyć
zużycie energii elektrycznej i wody podczas wykonywania powierzonych działań.
Magenta łączy doświadczenia i tradycję Best-Service z filozofią biznesu zaangażowanego
społecznie. W przyszłości firma chce rozwijać współpracę z Miejskimi Ośrodkami Pomocy
Społecznej i dawać pracę, a co za tym idzie szansę na nowe życie jak największej liczbie kobiet ofiar
przemocy w rodzinie.

Dlaczego powinni Państwo powierzyć właśnie nam swoje zlecenie?
Ponieważ zaangażowany społecznie biznes jest wciąż nowością w Polsce, gdzie pracodawcy nadal
nie zawracają sobie głowy takimi sprawami jak dbanie o ludzi, którzy poświęcają czas i zdrowie
by wykonywać dla nich pracę, oraz troska o środowisko. Razem możemy to zmienić, i dać szansę
ludziom, którzy muszą zacząć swoje życie od nowa, i często jedyną rzeczą jaka ich blokuje jest
brak pracy i pieniędzy. Chcemy stworzyć dla nich jak najwięcej miejsc pracy, dać im szansę
odmienić swój los.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz